|  |   Πότε είναι καλό να συμβουλευτώ έναν εργοθεραπευτή ;
 Οι γονείς θα ήταν συνετό να συμβουλευτούν έναν εργοθεραπευτή όταν παρατηρήσουν τις παρακάτω δυσκολίες:
 
																Δυσκολίες στην αδρή κινητικότητα (βάδιση, ισορροπία, κίνηση άνω και κάτω άκρων, συντονισμός άνω και κάτω άκρων, άλματα)Δυσκολίες στη λεπτή κινητικότητα (επιδεξιότητα στη χρήση των δακτύλων, λαβή μολυβιού και ψαλιδιού, σύλληψη και χειρισμός μικρών αντικειμένων)Αποφεύγει τη γυμναστική ή τα σπορΔυσκολεύεται στην οργάνωση του χώρου τουΔυσκολεύεται στην οργάνωση των εργασιών του και να βάλει τα πράγματα σε σειράΔυσκολίες μνήμης, χρονικού και χωρικού προσανατολισμού, κατανόησης ποιοτικών εννοιών, όπως σχήματα και χρώματα, κατανόησης και εκτέλεσης οδηγιώνΔυσκολίες συγκέντρωσης και προσοχήςΔυσκολίες σε καθημερινές δραστηριότητες (ένδυση, σίτιση, χρήση τουαλέτας, προσωπική υγιεινή)Δυσκολίες στο παιχνίδιΔυσκολίες σε γνωστικές και αντιληπτικές δεξιότητεςΔυσκολίες στην αισθητηριακή επεξεργασίαΔυσκολίες στη συμπεριφοράΞαφνιάζεται εύκολα Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνοΌταν κλαίει δε μπορεί να σταματήσει εύκολα, ανήσυχοΔε μπορεί να φέρει τα δύο χέρια μαζί και να κάνει παλαμάκια ή να χτυπήσει μαζί δύο παιχνίδιαΜε δυσκολία γυρίζει μπρούμυτα – ανάσκελα (ρολάρει), μπουσουλάει, κάθεται ή στέκεταιΠαράγει ήχους με δυσκολίαΔεν εξερευνά το περιβάλλονΔε μπορεί να χτίσει ένα πύργο με τουβλάκιαΈχει συχνά τα χέρια του κλειστά Δεν του αρέσει να βρίσκεται μπρούμυταΔεν του αρέσει η επαφή με το νερό και την αποφεύγει ή εκδηλώνει δυσθυμίαΤεντώνεται όταν το κρατάνε αγκαλιά, δεν του αρέσειΔεν του αρέσει να του αλλάζουν πάνες ή ρούχα, αντιστέκεται στην αλλαγή τουςΠαρουσιάζει δυσκολία με το θηλασμό και γενικά με το φαγητόΈχει δυσκολίες κατά τον ύπνοΑρνείται ή δυσκολεύεται ιδιαίτερα να παίξει με παιχνίδια της ηλικίας του ή να αυτοεξυπηρετηθείΦαίνεται αδύναμο, έχει ελαττωμένο μυικό τόνοΕίναι αδέξιο, πέφτει εύκολα και συχνά σκοντάφτει σε πράγματαΠέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα κι έχει δυσκολία στο να υπολογίζει τη θέση του σώματος του σε σχέση με το περιβάλλον που βρίσκεταιΣπάει εύκολα τα παιχνίδια – κυρίως άθελά του, από αδεξιότηταΔεν του αρέσει να πηδάει, αποφεύγει να κάνει κούνια ή να ανεβαίνει σε σκάλεςΈχει δυσκολία να ζωγραφίζει μέσα στις γραμμές (πλαίσια), να κάνει παζλ ή να κόβει με το ψαλίδιΗ ανάπτυξη λόγου και ομιλίας έχει καθυστέρησηΕίναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει Δεν του αρέσει να είναι μπρούμυταΔεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των μαλλιών και νυχιώνΔεν του αρέσουν οι αγκαλιές και τα φιλιά, αποφεύγει την επαφήΕίναι υπερευαίσθητο στις μυρωδιές, γεύσεις, θορύβους ή στο άγγιγμαΑποφεύγει την παιδική χαρά και τα κινητικά παιχνίδιαΈχει δυσκολίες με τον ύπνοΔε μπορεί να συγκεντρωθεί για επαρκή χρόνο σε μία δραστηριότηταΈχει ελλατωμένο μυϊκό τόνο κι έχει την τάση να στηρίζει το κεφάλι του στα χέρια του όταν κάθεται στο θρανίο τουΧρειάζεται περισσότερο χρόνο από τα υπόλοιπα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματαΚάνει αντιστροφές γραμμάτων και αριθμών όπως ε και το 3Δεν αφήνει κενά μεταξύ των λέξεων και τις “κολλάει” μεταξύ τουςΠιέζει υπερβολικά το μολύβι όταν γράφει στο χαρτίΑποφεύγει/δεν του αρέσει να πηδάει, λόγω κακής ισορροπίαςΔεν του αρέσει το γράψιμο, κουράζεται εύκολα όταν γράφειΕίναι υπερκινητικό – δεν μπορεί να ησυχάσειΈχει ελαττωμένη αυτοπεποίθησηΔεν του αρέσει το νερό, το μπάνιο στο σπίτιΔεν του αρέσουν οι αγκαλιές και τα χάδια και γενικά η σωματική επαφή |  |