2310424690 Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 215, Θεσσαλονίκη info@thessdiep.gr
hero image



 

 
 
 
 
Εργοθεραπεία
Διεπιστημονικό Θεραπευτικό Κέντρο Παπαδήμου Λυδία - Θεσσαλονίκη


Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών (WFOT), η Εργοθεραπεία ορίζεται ως ‘’η επιστήμη, η οποία ασχολείται με την προώθηση της υγείας και της ευημερίας μέσω της εμπλοκής σε έργο’’. Πιο συγκεκριμένα, η Εργοθεραπεία χρησιμοποιεί το έργο, δηλαδή σκόπιμες δραστηριότητες με νόημα για τον ενήλικα ή το παιδί , με στόχο την επίτευξη του μέγιστου βαθμού λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας του στους οκτώ βασικούς τομείς έργου, τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής, τις σύνθετες δραστηριότητες καθημερινής ζωής, τον ύπνο και την ανάπαυση, την εκπαίδευση, την εργασία, το παιχνίδι, τον ελεύθερο χρόνο και την κοινωνική συμμετοχή.

Εργοθεραπεία σε Παιδιά

Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί τις δεξιότητες του παιδιού σε καθημερινές δραστηριότητες, στη σχολική απόδοση, στο παιχνίδι και στην κοινωνική αλληλεπίδραση και τις συγκρίνει με δεξιότητες που είναι αναπτυξιακά σύμφωνες ανάλογα με την ηλικία του. Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί το παιχνίδι με στόχο την βελτίωση της συμμετοχής και της επίδοσης του παιδιού στους παραπάνω τομείς. Παράλληλα, επικοινωνεί και συνεργάζεται με το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον του παιδιού ώστε να λάβει τις απαραίτητες πληροφορίες για το παιδί και την απόδοσή του στα παραπάνω έργα, να τους ενημερώσει για τις δυσκολίες που παρατηρούνται και για την πορεία της θεραπείας, καθώς και να δώσει τις κατάλληλες κατευθύνσεις και συμβουλές για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση των δυσκολιών.

 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
     
     
     
 

Πότε είναι καλό να συμβουλευτώ έναν εργοθεραπευτή ;

Οι γονείς θα ήταν συνετό να συμβουλευτούν έναν εργοθεραπευτή όταν παρατηρήσουν τις παρακάτω δυσκολίες:

  • Δυσκολίες στην αδρή κινητικότητα (βάδιση, ισορροπία, κίνηση άνω και κάτω άκρων, συντονισμός άνω και κάτω άκρων, άλματα)
  • Δυσκολίες στη λεπτή κινητικότητα (επιδεξιότητα στη χρήση των δακτύλων, λαβή μολυβιού και ψαλιδιού, σύλληψη και χειρισμός μικρών αντικειμένων)
  • Αποφεύγει τη γυμναστική ή τα σπορ
  • Δυσκολεύεται στην οργάνωση του χώρου του
  • Δυσκολεύεται στην οργάνωση των εργασιών του και να βάλει τα πράγματα σε σειρά
  • Δυσκολίες μνήμης, χρονικού και χωρικού προσανατολισμού, κατανόησης ποιοτικών εννοιών, όπως σχήματα και χρώματα, κατανόησης και εκτέλεσης οδηγιών
  • Δυσκολίες συγκέντρωσης και προσοχής
  • Δυσκολίες σε καθημερινές δραστηριότητες (ένδυση, σίτιση, χρήση τουαλέτας, προσωπική υγιεινή)
  • Δυσκολίες στο παιχνίδι
  • Δυσκολίες σε γνωστικές και αντιληπτικές δεξιότητες
  • Δυσκολίες στην αισθητηριακή επεξεργασία
  • Δυσκολίες στη συμπεριφορά
  • Ξαφνιάζεται εύκολα 
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο
  • Όταν κλαίει δε μπορεί να σταματήσει εύκολα, ανήσυχο
  • Δε μπορεί να φέρει τα δύο χέρια μαζί και να κάνει παλαμάκια ή να χτυπήσει μαζί δύο παιχνίδια
  • Με δυσκολία γυρίζει μπρούμυτα – ανάσκελα (ρολάρει), μπουσουλάει, κάθεται ή στέκεται
  • Παράγει ήχους με δυσκολία
  • Δεν εξερευνά το περιβάλλον
  • Δε μπορεί να χτίσει ένα πύργο με τουβλάκια
  • Έχει συχνά τα χέρια του κλειστά 
  • Δεν του αρέσει να βρίσκεται μπρούμυτα
  • Δεν του αρέσει η επαφή με το νερό και την αποφεύγει ή εκδηλώνει δυσθυμία
  • Τεντώνεται όταν το κρατάνε αγκαλιά, δεν του αρέσει
  • Δεν του αρέσει να του αλλάζουν πάνες ή ρούχα, αντιστέκεται στην αλλαγή τους
  • Παρουσιάζει δυσκολία με το θηλασμό και γενικά με το φαγητό
  • Έχει δυσκολίες κατά τον ύπνο
  • Αρνείται ή δυσκολεύεται ιδιαίτερα να παίξει με παιχνίδια της ηλικίας του ή να αυτοεξυπηρετηθεί
  • Φαίνεται αδύναμο, έχει ελαττωμένο μυικό τόνο
  • Είναι αδέξιο, πέφτει εύκολα και συχνά σκοντάφτει σε πράγματα
  • Πέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα κι έχει δυσκολία στο να υπολογίζει τη θέση του σώματος του σε σχέση με το περιβάλλον που βρίσκεται
  • Σπάει εύκολα τα παιχνίδια – κυρίως άθελά του, από αδεξιότητα
  • Δεν του αρέσει να πηδάει, αποφεύγει να κάνει κούνια ή να ανεβαίνει σε σκάλες
  • Έχει δυσκολία να ζωγραφίζει μέσα στις γραμμές (πλαίσια), να κάνει παζλ ή να κόβει με το ψαλίδι
  • Η ανάπτυξη λόγου και ομιλίας έχει καθυστέρηση
  • Είναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει 
  • Δεν του αρέσει να είναι μπρούμυτα
  • Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των μαλλιών και νυχιών
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές και τα φιλιά, αποφεύγει την επαφή
  • Είναι υπερευαίσθητο στις μυρωδιές, γεύσεις, θορύβους ή στο άγγιγμα
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά και τα κινητικά παιχνίδια
  • Έχει δυσκολίες με τον ύπνο
  • Δε μπορεί να συγκεντρωθεί για επαρκή χρόνο σε μία δραστηριότητα
  • Έχει ελλατωμένο μυϊκό τόνο κι έχει την τάση να στηρίζει το κεφάλι του στα χέρια του όταν κάθεται στο θρανίο του
  • Χρειάζεται περισσότερο χρόνο από τα υπόλοιπα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα
  • Κάνει αντιστροφές γραμμάτων και αριθμών όπως ε και το 3
  • Δεν αφήνει κενά μεταξύ των λέξεων και τις “κολλάει” μεταξύ τους
  • Πιέζει υπερβολικά το μολύβι όταν γράφει στο χαρτί
  • Αποφεύγει/δεν του αρέσει να πηδάει, λόγω κακής ισορροπίας
  • Δεν του αρέσει το γράψιμο, κουράζεται εύκολα όταν γράφει
  • Είναι υπερκινητικό – δεν μπορεί να ησυχάσει
  • Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
  • Δεν του αρέσει το νερό, το μπάνιο στο σπίτι
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές και τα χάδια και γενικά η σωματική επαφή