|
Πότε είναι καλό να συμβουλευτώ έναν εργοθεραπευτή ;
Οι γονείς θα ήταν συνετό να συμβουλευτούν έναν εργοθεραπευτή όταν παρατηρήσουν τις παρακάτω δυσκολίες:
- Δυσκολίες στην αδρή κινητικότητα (βάδιση, ισορροπία, κίνηση άνω και κάτω άκρων, συντονισμός άνω και κάτω άκρων, άλματα)
- Δυσκολίες στη λεπτή κινητικότητα (επιδεξιότητα στη χρήση των δακτύλων, λαβή μολυβιού και ψαλιδιού, σύλληψη και χειρισμός μικρών αντικειμένων)
- Αποφεύγει τη γυμναστική ή τα σπορ
- Δυσκολεύεται στην οργάνωση του χώρου του
- Δυσκολεύεται στην οργάνωση των εργασιών του και να βάλει τα πράγματα σε σειρά
- Δυσκολίες μνήμης, χρονικού και χωρικού προσανατολισμού, κατανόησης ποιοτικών εννοιών, όπως σχήματα και χρώματα, κατανόησης και εκτέλεσης οδηγιών
- Δυσκολίες συγκέντρωσης και προσοχής
- Δυσκολίες σε καθημερινές δραστηριότητες (ένδυση, σίτιση, χρήση τουαλέτας, προσωπική υγιεινή)
- Δυσκολίες στο παιχνίδι
- Δυσκολίες σε γνωστικές και αντιληπτικές δεξιότητες
- Δυσκολίες στην αισθητηριακή επεξεργασία
- Δυσκολίες στη συμπεριφορά
- Ξαφνιάζεται εύκολα
- Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο
- Όταν κλαίει δε μπορεί να σταματήσει εύκολα, ανήσυχο
- Δε μπορεί να φέρει τα δύο χέρια μαζί και να κάνει παλαμάκια ή να χτυπήσει μαζί δύο παιχνίδια
- Με δυσκολία γυρίζει μπρούμυτα – ανάσκελα (ρολάρει), μπουσουλάει, κάθεται ή στέκεται
- Παράγει ήχους με δυσκολία
- Δεν εξερευνά το περιβάλλον
- Δε μπορεί να χτίσει ένα πύργο με τουβλάκια
- Έχει συχνά τα χέρια του κλειστά
- Δεν του αρέσει να βρίσκεται μπρούμυτα
- Δεν του αρέσει η επαφή με το νερό και την αποφεύγει ή εκδηλώνει δυσθυμία
- Τεντώνεται όταν το κρατάνε αγκαλιά, δεν του αρέσει
- Δεν του αρέσει να του αλλάζουν πάνες ή ρούχα, αντιστέκεται στην αλλαγή τους
- Παρουσιάζει δυσκολία με το θηλασμό και γενικά με το φαγητό
- Έχει δυσκολίες κατά τον ύπνο
- Αρνείται ή δυσκολεύεται ιδιαίτερα να παίξει με παιχνίδια της ηλικίας του ή να αυτοεξυπηρετηθεί
- Φαίνεται αδύναμο, έχει ελαττωμένο μυικό τόνο
- Είναι αδέξιο, πέφτει εύκολα και συχνά σκοντάφτει σε πράγματα
- Πέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα κι έχει δυσκολία στο να υπολογίζει τη θέση του σώματος του σε σχέση με το περιβάλλον που βρίσκεται
- Σπάει εύκολα τα παιχνίδια – κυρίως άθελά του, από αδεξιότητα
- Δεν του αρέσει να πηδάει, αποφεύγει να κάνει κούνια ή να ανεβαίνει σε σκάλες
- Έχει δυσκολία να ζωγραφίζει μέσα στις γραμμές (πλαίσια), να κάνει παζλ ή να κόβει με το ψαλίδι
- Η ανάπτυξη λόγου και ομιλίας έχει καθυστέρηση
- Είναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει
- Δεν του αρέσει να είναι μπρούμυτα
- Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των μαλλιών και νυχιών
- Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές και τα φιλιά, αποφεύγει την επαφή
- Είναι υπερευαίσθητο στις μυρωδιές, γεύσεις, θορύβους ή στο άγγιγμα
- Αποφεύγει την παιδική χαρά και τα κινητικά παιχνίδια
- Έχει δυσκολίες με τον ύπνο
- Δε μπορεί να συγκεντρωθεί για επαρκή χρόνο σε μία δραστηριότητα
- Έχει ελλατωμένο μυϊκό τόνο κι έχει την τάση να στηρίζει το κεφάλι του στα χέρια του όταν κάθεται στο θρανίο του
- Χρειάζεται περισσότερο χρόνο από τα υπόλοιπα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα
- Κάνει αντιστροφές γραμμάτων και αριθμών όπως ε και το 3
- Δεν αφήνει κενά μεταξύ των λέξεων και τις “κολλάει” μεταξύ τους
- Πιέζει υπερβολικά το μολύβι όταν γράφει στο χαρτί
- Αποφεύγει/δεν του αρέσει να πηδάει, λόγω κακής ισορροπίας
- Δεν του αρέσει το γράψιμο, κουράζεται εύκολα όταν γράφει
- Είναι υπερκινητικό – δεν μπορεί να ησυχάσει
- Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
- Δεν του αρέσει το νερό, το μπάνιο στο σπίτι
- Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές και τα χάδια και γενικά η σωματική επαφή
|
|